Online marketeer
Tel: +31 (0)6-29005188

De online marketeer is verantwoordelijk voor de online marketing, de siteconversies en het campagne management om websites, webwinkels en online advertenties te optimaliseren. Indien u wilt weten wat een online marketeer precies doet, lees dan hier onder meer over dit onderwerp.

Wordt uw product of dienst niet goed online gevonden en valt de online verkoop tegen? Neem vrijblijvend contact op. Ik sta u graag te woord.

Analyse

Hoe gedragen onze klanten zich online? En wat betekent dat voor de ontwikkeling van websites en applicaties?

De onlineconcurentie analyseren. Inventariseren wie uw online concurrentie is en waarom. Domeinnaam, techniek, hoelang online, marktsegment, unieke teksten, grote van de site, etc.;

Onderzoeken welke zoektermen er worden gebruikt bij de diverse zoekmachines;

Analyseren wat uw huidige situatie is. Hoeveel bezoekers heeft uw website, is deze gebruiksvriendelijk, wat voor techniek, vormgeving, onderscheidend, etc.

Inventarisatie en voorbereiding

Inventariseren van de marktsegmenten en de consumentengroepen voor uw producten en of diensten. Intake, Customer journey cq experiency-map voor klant inventariseren. Online strategie bepalen d.m.v. een online marketingplan;

Elementen kiezen (buttons, teksten, plaatjes) waar deze op de website dienen terug te komen zodat een bezoeker dat doet wat u wil dat hij doet;

Aan welke richtlijnen de vormgever en de ontwikkelaar zich dienen te houden;

Inventariseren welke teksten geschreven of herschreven dienen te worden. Bepalen of er nieuwe pagina's moeten worden aangemaakt;

Bepalen aan welke eisen de teksten dienen te voldoen;

Menustructuur bepalen, o.a. hoofdmenu en submenu's;

Gebruiksvriendelijke website neerzetten.

Marketing

Online strategie, welke doelen moet de website aan voldoen;

Zorg voor dragen dat de juiste internettools worden geimplementeerd. De doelstellingen kunnen dan worden geanalyseerd;

Acties en campagnes bedenken voor uw product of diensten (leadgeneratie) en het optimaal benutten van social media om uw website te optimaliseren en te verbeteren;

Pagerank. Ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk waardevolle links naar uw doelpagina's komen;

Testprocedures opgstellen om het rendement van de site te verbeteren;

Advertentiecampagnes opzetten. Opstellen en inkopen van advertenties; (Tools: SEO, SEA, Google Ads, Hubspot, Klipfolio, Unbounce, GTM, Hotjar, etc.)

Conversies instellen. Door het instellen van diverse conversies hebbben we goed inzicht in het gebruik en de online aankopen van uw klanten;

Conversiedoelen testen d.m.v. A/B testing en multi-variate testing;

Uw site zo hoog mogelijk positioneren bij Google. Het eindresultaat moet de verkoop van uw producten of diensten stimuleren.

Een goede e-commerce of B2B oplossing is een doorlopend proces. Uw webwinkel of site staat tenslotte continu online. Meten is weten en dat kan online heel goed met de verschillende tools die aangeboden worden.

Meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op.